Urząd Gminy Chełmno


ul. Dworcowa 1
86-200 Chełmno


tel.: (+48) 56 686 15 40
fax: (+48) 56 686 15 40


email: urzad@gmina-chelmno.pl


NIP URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 8751506514
REGON URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 000531447

NIP GMINY CHEŁMNO: 8751064832
REGON GMINY CHEŁMNO:
871118490

Zadania i uprawnienia Rady Gminy Chełmno

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

KOMPETENCJE RADY GMINY
(na podstawie art 18 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym)

Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
1. Uchwalanie statutu gminy.
2. Powoływanie i odwoływanie sekretarza oraz skarbnika gminy, który jest głównym księgowym  
    budżetu.
3. Uchwalanie budżetu gminy oraz przyjmowanie sprawozdań z działalności finansowej gminy i
    udzielanie absolutorium zarządowi z tego tytułu.
4. Uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
5. Uchwalanie programów gospodarczych.
6. Ustalanie zakresu działania sołectw oraz przekazywanie im składników mienia do korzystania.
7. Podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych
    ustawach.
8. Podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego
    zarządu, dotyczących:
       - nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej,
       - przyjmowania lub odrzucania spadków i zapisów,
       - emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,
       - zaciągania długoterminowych pożyczek,
       - ustalania maksymalnej wysokości pożyczek krótkoterminowych, zaciąganych przez zarząd w roku budżetowym,
       - zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej
         granicę ustaloną corocznie przez radę gminy,
       - tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania
         z nich,
       - określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
       - tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek.
9. Określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
10. Podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art.8 ust.2 i 2a.
11. Podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku.
12. Podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i terytorialnymi
      innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych.
13. Podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz
      wznoszenia pomników.
14. Nadawanie honorowego obywatelstwa gminy.
15. Podejmowanie uchwał w sprawie zasad dzielenia stypendiów dla uczniów i studentów.
16. Stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij