W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Chełmno

 

ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno

 

tel.: (+48) 56 686 15 40
fax: (+48) 56 686 15 40

 

email: urzad@gmina-chelmno.pl

 

NIP URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 8751506514
REGON URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 000531447

NIP GMINY CHEŁMNO: 8751064832
REGON GMINY CHEŁMNO:
871118490

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej nr 060125C relacji Nowe Dobra – Kolno - Podwiesk.


                                                                                     Chełmno, dnia 14.09.2016 r.
 
 
RBG.OŚ.6220.8.2016.KZ
 
 
                                                  
DECYZJA

                                          o środowiskowych  uwarunkowaniach
                                                               na realizację przedsięwzięcia

 
            Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt. 4, art. 84, art. 85, art. 86 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Gminy Chełmno reprezentowanej przez Pełnomocnika Pana Rafała Grenda – Wołkow z Biura projektów Budowlanych z siedzibą przy ul. Trakt 31 w Chełmży i uzyskaniu wymaganych przepisami powyższej ustawy opinii:
 
     orzeka się
 
brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej nr 060125C relacji Nowe Dobra – Kolno - Podwiesk.
 
                                                            uzasadnienie      
 
            W dniu 14.07.2016 r. Gmina Chełmno reprezentowana przez Pełnomocnika Pana Rafała Grenda – Wołkow z Biura Projektów Budowlanych z siedzibą przy ul. Trakt 31 w Chełmży   wystąpiła z wnioskiem w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej nr 060125C Nowe Dobra – Kolno - Podwiesk.
            Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71) w/w inwestycja zaliczona jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których można wymagać sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
            Wójt Gminy Chełmno przeprowadzając badanie w zakresie oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko, wystąpił z pismami w dniu 18.07.2016 r. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chełmnie o opinie co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualne określenie zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko. Powyższe organy nie stwierdziły potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej nr 060125C Nowe Dobra – Kolno – Podwiesk.
            Realizując zapis art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.) Wójt Gminy Chełmno postanowieniem z dnia 8.09.2016 r. odstąpił od nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
            W związku z wydaniem niniejszej decyzji bez przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z art. 85 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o ocenach oddziaływania na środowisko, jej uzasadnienie winno zawierać informacje o uwarunkowaniach wymienionych w art. 63 ust. 1 przywołanej regulacji. Spośród uwarunkowań ujętych w wymienionym przepisie o braku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przesądziły następujące kryteria:
 
1) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem skali i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji.

            Przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi gminnej nr 060125C relacji Nowe Dobra – Kolno – Podwiesk o długości 1,525 km o nawierzchni gruntowej (żwirowej). Inwestycja usytuowana będzie na działkach nr 28/3, 30 i 223/4 w Kolnie i na działce 2/9 w Dolnych Wymiarach. Obecnie stan konstrukcji nawierzchni jest zły. Powierzchnia nawierzchni nie jest wzmocniona, a także są odcinki posiadające zapadnięte krawędzie jezdni i lokalne ubytki masy.
            Na całej długości przedsięwzięcie będzie zlokalizowane w granicach istniejącego pasa drogowego za wyjątkiem działek nr 28/3 i 30 w Kolnie, których powierzchnie w niewielkiej części zostaną zajęte pod planowaną inwestycję.
            Aktualnie odcinek przeznaczony do przebudowy posiada nawierzchnię lokalnie wzmocnioną tłuczniem kamiennym i żwirowym o szerokości w granicach 4 do 5 m. Przyległe działki są skomunikowane z ciągiem głównym poprzez zjazdy indywidualne o zmiennych szerokościach od 2,5 do 5 m.
            W ramach inwestycji przewiduje się wzmocnienie istniejącej nawierzchni poprzez całkowitą wymianę warstwy nawierzchni oraz z przebudową powierzchni działek zajętych pod przedmiotową inwestycję. Projektuje się drogę o przekroju jednojezdniowym o dwóch pasach ruchu po 2,5 m, o nawierzchni z betonu asfaltowego na podbudowie zasadniczej z mieszanki kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Inwestycja nie spowoduje zmiany istniejących parametrów technicznych drogi klasa D,  kategoria ruchu – KR1, dla prędkości projektowanej 40 km/h.
            Wszystkie warstwy bitumiczne będą posiadać dodatki przeciwkoleinowe. Technologia kładzenia nawierzchni będzie typową dla drogi tej klasy, uwzględniająca: odpowiedni dobór składników mieszanki asfaltowej i jej optymalnej ilości, należyte określenie właściwości mieszanki i właściwe przygotowanie podłoża pod nawierzchnię. Prace realizowane będą odcinkowo, w zależności od czasu trwania i postępu robót. Zakłada się, że projektowana warstwa ścieralna nawierzchni jezdni dzięki właściwościom dobranej mieszanki i poprawie równości zapewni zmniejszenie emisji hałasu. Wykonana nowa nawierzchnia zabezpieczać będzie drogę przed rozmywaniem. Powierzchnia warstwy jezdnej i powierzchnia podbudowy górnej warstwy zapewni odpowiednią jej sztywność i nośność. W wyniku przeprowadzonych robót powstanie nowoczesny i wygodny szlak komunikacyjny.
 
2) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

            Droga przebiega przez obszary rolnicze pól uprawnych, w niewielkiej części zabudowy mieszkaniowej niskiej jednorodzinnej. Przeznaczona jest do przeprowadzenia ruchu kołowego i pieszego w zakresie niezbędnym do obsługi mieszkańców. Zadanie ma na celu zwiększenie spójności z regionalnym układem transportowym, usprawnienie ruchu i poprawę jego bezpieczeństwa. Mając na uwadze skalę zadania, nie przewiduje się w chwili obecnej na danym obszarze znaczącego skumulowanego oddziaływania. Nie zmieni się w sposób znaczący istniejące zagospodarowanie i użytkowanie przedmiotowego terenu.
            Przedmiotowy obszar usytuowany jest, na niektórych odcinkach wzdłuż zabudowy. Nie sposób jest przewidzieć planowanych zamierzeń na danym obszarze. Analizując ryzyko wystąpienia znaczącego skumulowanego oddziaływania na etapie budowy stwierdzono, że w przypadku ewentualnej równoczesnej realizacji kilku inwestycji na omawianym terenie, wzajemne interakcje mogą zachodzić. W razie nakładania się harmonogramów pomiędzy budową drogi a innymi planowanymi zadaniami, spodziewać się należy kumulacji oddziaływania w zakresie emisji gazów do powietrza i hałasu. Zwiększy się generowanie zanieczyszczeń do powietrza w wyniku pracy sprzętu i maszyn w jednakowym czasie.
            W takim przypadku należy ułożyć harmonogram prac, aby z jednej strony uwzględnić technologię robót, z drugiej zaś ograniczyć kumulację uciążliwych oddziaływań.
 
3) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem wykorzystania zasobów naturalnych.

            Prognozuje się wykorzystanie normatywnych wielkości w zakresie zużycia wody, materiałów, paliw oraz energii. Woda wykorzystana zostanie do celów technologicznych przy realizacji zadania, paliwa natomiast będą wykorzystywane do maszyn i pojazdów pracujących przy realizacji inwestycji. Wszelkie zużyte surowce będą wykorzystywane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Szacunkowe zapotrzebowanie wynosi: energia elektryczna – 70 kwh/dobę, woda – 320 l/dobę, paliwa – 600l/dobę.
 
4) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem emisji i występowania innych uciążliwości.

            Na etapie realizacji przedsięwzięcia prace budowlane spowodują okresowe uciążliwości takie jak: podwyższony poziom hałasu, emisję zanieczyszczeń, wytwarzanie odpadów. Dla zminimalizowania w/w uciążliwości, wszystkie prace zostaną wykonane wyłącznie w porze dziennej. Wszystkie uciążliwości związane z etapem realizacji będą miały charakter okresowy i ustąpią z chwilą zakończenia budowy. Odpady powstałe na etapie realizacji przedsięwzięcia będą wywożone z miejsc prowadzenia prac, bądź gromadzone w sposób selektywny, w wydzielonym miejscu, w odpowiednich pojemnikach, następnie przekazywane firmie posiadającej odpowiednie zezwolenia. Wykonawca prac zobowiązany będzie do prowadzenia prawidłowej gospodarki z powstającymi odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z poźn. zm.) oraz szczegółowymi aktami wykonawczymi.
            W celu ograniczenia negatywnego oddziaływania zamierzenia na środowisko gruntowo – wodne w trakcie realizacji inwestycji, prace budowlane przeprowadzone będą w oparciu o sprzęt sprawny technicznie, dopuszczony do eksploatacji i posiadający aktualne przeglądy techniczne.
            Planowana przebudowa drogi poprzez zerwanie wierzchniej warstwy istniejącej konstrukcji nie wymaga realizacji wykopów.
            Odwodnienie drogi zaprojektowano poprzez zastosowanie odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych. Woda opadowa będzie spływała powierzchniowo z drogi na tereny przyległe.
            Podczas realizacji zadania ścieki socjalno – bytowe gromadzone będą w przenośnych sanitariatach, systematycznie opróżnianych przez firmę posiadającą stosowne zezwolenie w tym zakresie. Nie przewiduje się generowania ścieków technologicznych.
            W związku z charakterem planowanego przedsięwzięcia, przy zastosowaniu zaproponowanych w karcie informacyjnej rozwiązań mających na celu ochronę środowiska, nie przewiduje się wpływu czynności realizacyjnych na zwiększenie zanieczyszczenia wód powierzchniowych, podziemnych oraz gleby.
            Zamierzenie nie jest całkowicie nowym przedsięwzięciem i dotyczy przebudowy drogi w istniejącym pasie drogowym. Wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej w jej obrębie spowoduje upłynnienie ruchu kołowego i przyczyni się do ograniczenia hałasu wywoływanego ruchem po nierównej obecnie nawierzchni gruntowo – żwirowej. Zamierzenie tym samym wpłynie na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu. Ponadto nie przewiduje się, aby w wyniku przebudowy drogi nastąpił wzrost natężenia ruchu pojazdów na tym odcinku.
            Projektowana inwestycja nie wymaga wycinki drzew, krzewów i zniszczenia cennych przyrodniczo siedlisk. Drzewa i krzewy znajdujące się w zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia zostaną zabezpieczone przed uszkodzeniem lub zniszczeniem. Zaplecze budowlane zaplanowano zlokalizować poza bezpośrednim zasięgiem koron drzew, poza terenami podmokłymi oraz obszarami znajdującymi się w pobliżu cieków i zbiorników wodnych.
            Inwestycja będzie związana z niewielką emisją gazów cieplarnianych do atmosfery, pochodzących ze spalin poruszających się pojazdów. Jednakże, w związku z przewidywanym brakiem znaczącego wzrostu natężenia ruchu na przedmiotowej drodze, uznano ten fakt za nieznaczący. Dodatkowo podkreślić należy, iż omawiane zadanie zlokalizowane zostanie poza terenami osuwisk oraz zagrożonymi podtopieniami. W związku z powyższym, nie przewiduje się ekstremalnych sytuacji klimatycznych w obrębie analizowanej inwestycji.
 
5) Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem ryzyka wystąpienia poważnej awarii przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii.

            Budowa dróg nie należy do kategorii zakładu o zwiększonym, bądź dużym ryzyku pojawienia się awarii przemysłowej, w myśl rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o zaliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 138).
 
6) Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, uwzględniające:
 
a) obszary wodno – błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych:
            W obrębie planowanej inwestycji nie stwierdzono migracji płazów. Jednocześnie z uwagi na występowanie w sąsiedztwie analizowanej drogi ich potencjalnych siedlisk (zbiorniki wodne i tereny podmokłe), podczas realizowanych robót budowlanych należy kontrolować teren pod kątem obecności chronionych gatunków (każdorazowo przed kontynuacją prac), a w przypadku stwierdzenia uwięzionych płazów – podjąć czynności zmierzające do ich przeniesienia poza teren inwestycji, na odpowiednie siedliska. Na czynności związane z chwytaniem i przemieszczaniem chronionych gatunków, należy zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1651 z późn. zm.) uzyskać stosowną decyzję zezwalającą na odstępstwa od obowiązujących zakazów względem gatunków objętych ochroną. Powyższa procedura obowiązuje również w przypadku konieczności naruszenia innych zakazów określonych w art. 52 cyt. ustawy o ochronie przyrody w stosunku do gatunków chronionych.
          
         Na obszarze projektowanego zadania nie występują obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych.
 
b) obszary wybrzeży:
            Przedmiotowa inwestycja nie jest zlokalizowana na obszarach wybrzeży.
 
c) obszary górskie lub leśne
            W zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia nie występują obszary górskie i kompleksy leśne.
 
d) obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:
            Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w obszarze dorzecza Wisły, dla którego opracowano Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, przyjęty Uchwałą Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2011 r. (M.P. z dnia 21 czerwca 2011 r., Nr 49, poz. 549).
            Znajduje się ona w obszarze jednolitej części wód podziemnych JCWPd 29 zaliczonym do regionu wodnego Dolnej Wisły, oznaczonym europejskim kodem:PLGW200029. Na potrzeby aktualizacji w/w Planu, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 21 grudnia 2015 r. w sprawie kryteriów i sposobu oceny stanu jednolitych części wód podziemnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 85), stan ilościowy i chemiczny tej JCWPd oceniono jako dobry. Rozpatrywana jednolita część wód podziemnych nie jest zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych, tj. utrzymania co najmniej dobrego stanu ilościowego i chemicznego wód podziemnych.
            Przedsięwzięcie znajduje się w obszarze jednolitej części wód powierzchniowych rzecznych oznaczonych europejskim kodem: PLRW20002129999 – „Wisła od Wdy do ujścia”, zaliczonym do regionu wodnego dolnej Wisły. Na potrzeby aktualizacji w/w Planu, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 listopada 2011 r. w sprawie klasyfikacji stanu ekologicznego, potencjału ekologicznego i stanu chemicznego jednolitych części wód powierzchniowych (Dz. U. Nr 258, poz. 1549), potencjał tej silnie zmienionej części wód oceniono jako zły. Rozpatrywana jednolita część wód powierzchniowych jest zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych, tj. osiągnięcia co najmniej dobrego potencjału ekologicznego i co najmniej dobrego stanu chemicznego wód powierzchniowych. Zastosowano derogację ze względu na zmiany morfologiczne istniejące od kilkuset lat, które mają znaczenie dla ochrony dużych obszarów przed powodzią.
            Na obszarze projektowanego zadanie nie występują strefy ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.
 
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody.
            Planowane przedsięwzięcie będzie zlokalizowane na terenie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego, gdzie obowiązują uwarunkowania określone przez rozporządzenie Nr 19/2005 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 8 września 2005 r. w sprawie chełmińskiego parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. Nr 108, poz. 1873 z późn. zm.). Zgodnie z art. 17 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1651 z późn. zm.), zakaz ten nie dotyczy realizacji inwestycji celu publicznego, jaką jest przebudowa drogi publicznej.
            Ze względu na dotychczasowy sposób użytkowania terenu objętego planowaną inwestycją oraz skalę i zasięg przedsięwzięcia, nie przewiduje się, aby planowane prace wiązały się ze znacząco negatywnym oddziaływaniem na środowisko w zakresie ochrony przyrody, w tym różnorodność biologiczną, a zatem stwierdza się brak potrzeby sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w odniesieniu do ochrony przyrody i obszarów Natura 2000.
 
f) na obszarze projektowanego zadania nie występują obszary: na których standardy jakości zostały przekroczone, o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe, lub archeologiczne, o znacznej gęstości zaludnienia, przylegające do jezior, jak również obszary ochrony uzdrowiskowej.
 
7) Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wynikających z:
 
a) zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:
            Przedsięwzięcie położone jest w województwie kujawsko – pomorskim, gminie Chełmno, w obrębach ewidencyjnych Kolno i Dolne Wymiary, na terenie sołectw, które charakteryzują się przewagą użytków rolnych z rozproszoną zabudową.
 
b) transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:
            Przedsięwzięcie ze względu na swój lokalny zasięg, nie wiąże się z oddziaływaniem transgranicznym.
 
c) wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej:
            Realizacja analizowanej inwestycji z uwagi na charakter, skalę i lokalizację nie będzie znacząco oddziaływać na istniejącą infrastrukturę techniczną. Zadanie ma na celu usprawnienie ruchu  i poprawę jego bezpieczeństwa. Charakter drogi po przebudowie nie ulegnie zmianie. W fazie eksploatacji przedsięwzięcie wpłynie na usprawnienie ruchu, zmniejszenie emisji spalin, pyłów, kurzu, hałasu i poprawę estetyki krajobrazu.
 
d) prawdopodobieństwa oddziaływania, czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania:
            Oddziaływania będą występowały na etapie realizacji i eksploatacji. Emisje na etapie realizacji będą miały charakter miejscowy i odwracalny. (np. hałas maszyn i urządzeń, pyły, spalanie paliw). Uciążliwości będą miały charakter krótkotrwały i będą minimalizowane poprzez odpowiedni nadzór i organizację prac budowlanych oraz zabezpieczenie terenu budowy.
 
            Dla przedmiotowej inwestycji odstąpiono od oceny zgodności przedmiotowego zamierzenia z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, ponieważ analizowana inwestycja dotyczy przebudowy drogi publicznej, która w myśl art. 80 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o ocenach oddziaływania na środowisko, nie wymaga stwierdzenia zgodności lokalizacji przedsięwzięcia z ustaleniami w/w planu, jeżeli został on uchwalony.
            W trakcie prowadzonego postępowania zapewniono udział społeczeństwa w przedmiotowej sprawie, informując o prowadzonym postępowaniu na tablicy ogłoszeń oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. W okresie przewidzianym ustawowo, tj. w 21 dniach nie wpłynęły żadne uwagi. 
            Reasumując uznano, iż zastosowanie zaproponowanych w przedłożonej karcie informacyjnej przedsięwzięcia rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych, zapewni ochronę środowiska na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.
            W świetle powyższego, nie stwierdzono ryzyka wystąpienia negatywnego oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko, nie istnieje więc konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania i sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.  
Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji.
 
 
                                                     pouczenie
           
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy Chełmno w terminie 14 dni od daty doręczenia.
 
 
 
 
 
 
 
 
Opłata skarbowa:
1.    Zwolniony z opłaty skarbowej na podstawie art. 7 pkt. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z późn. zm.).
 
 
Załączniki:
1.    Załącznik Nr 1 – Charakterystyka przedsięwzięcia.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Otrzymują:
1.    Pan Rafał Grenda – Wołkow – Pełnomocnik Biura Projektów Budowlanych, ul. Trakt 31,
87 – 140 Chełmża;
2.    Wójt Gminy Chełmno, ul. Dworcowa 1, 86 – 200 Chełmno;
3.    Pan Zbigniew Skórski, Kolno 52, 86 – 200 Chełmno;
4.    Pan Eugeniusz Tomaszewski, Kolno 66, 86 – 200 Chełmno;
5.    Pani Elżbieta Tomaszewska, Kolno 66, 86 – 200 Chełmno;
6.    Starosta Chełmiński w Chełmnie, ul. Harcerska 1, 86 – 200 Chełmno;
7.    Powiatowy Zarząd Dróg w  Chełmnie, ul. Łunawska 9,86 – 200 Chełmno;
8.    Sołectwo Kolno;
9.    a/a
 
 
Do wiadomości:
1.    BIP Gmina Chełmno
2.    Tablica ogłoszeń UG
 

Powiadom znajomego