„ZAKOCHANI W TURCJI”- PRACA METODĄ PROJEKTU - SP Małe Łunawy
5 kwietnia br. uczniowie klasy VI podsumowali projekt matematyczny pt: „Zakochani w Turcji”, nad którym pracowali ok 10 tygodni. W jego wyniku powstały 4 realnie istniejące budowle, których miniatury zdobią teraz szkolny korytarz. Wszystkie zaangażowane w prezentację osoby wykazały się znajomością historii, architektury Turcji. Każda z grup przeniosła nas w swój wyjątkowy sposób do cudownych miejsc, w których aktualnie chcieliby się znaleźć.
Uczniowie byli świadomi, że poza wiedzą matematyczną wykorzystywali korelację międzyprzedmiotową z następującymi przedmiotami:
- przyrodą i geografią – wykazali się znajomością położenia Turcji na mapie świata i umiejętnością odnalezienia odpowiedniego miasta w tymże państwie, oraz obliczeniem odpowiedniej skali;
- historią – przedstawiona została historia powstania danej budowli oraz charakterystyczne dla danego okresu szczegóły architektury tureckiej,
- językiem angielskim – uczniowie niejednokrotnie musieli tłumaczyć informacje zawarte na różnych stronach internetowych na język polski;
- plastyką, techniką – wykazali się wręcz perfekcyjną dokładnością w rysowaniu siatek odpowiednich brył;
- językiem polskim – przygotowana prezentacja musiała być poprawna pod względem merytorycznym i stylistycznym;
- informatyką – pomoc w zaprezentowaniu budowli stanowiła prezentacja multimedialna.
Uczniowie podczas wykonywania budowli : planowali, dzielili się swoimi umiejętnościami i wiedzą matematyczną, przyrodniczą i historyczną, oceniali swój wkład i mobilizowali się wzajemnie do pracy spotykając się popołudniami w swoich domach.
Na efekt pracy zespołowej klasy VI można popatrzeć w naszej szkole.
Magdalena Mikrut
Link do zdjęć https://photos.app.goo.gl/rNtxYDd4F8Sm009n1