W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Chełmno

 

ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno

 

tel.: (+48) 56 686 15 40
fax: (+48) 56 686 15 40

 

email: urzad@gmina-chelmno.pl

 

NIP URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 8751506514
REGON URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 000531447

NIP GMINY CHEŁMNO: 8751064832
REGON GMINY CHEŁMNO:
871118490

XV/142/04

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Chełmno
z dnia
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zadania będącego przedmiotem dotacji.
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt, 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2002 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami: w 2002r Nr 23, poz. 220, Nr,62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 113, poz.. 984; w 2003 r. Dz. U. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568 ), oraz art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611, Nr 189, poz. 1581 i Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177)

Rada Gminy
Uchwala, co następuje:

§ 1.

Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji podmiotom niezliczonym do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne inne niż wymienione w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873) związane z realizacja zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zadań będących przedmiotem dotacji.

§ 2.

  1. Przyznanie dotacji następuje na podstawie decyzji Wójta Gminy w ramach przewidzianych na ten cel środków w budżecie gminy.
  2. Przyznana dotacja musi być wykorzystana w tym samym roku budżetowym w którym została udzielona.

§ 3.

Zobowiązuje się Wójta Gminy do ujęcia w sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu gminy informacji o udzielonych na podstawie niniejszej uchwały dotacjach i sposobie ich wykorzystania.

§4

  1. Udzielenie dotacji może nastąpić wyłącznie na pisemny wniosek podmiotu niezliczonego do sektora finansów publicznych i niedziałającego w celu osiągnięcia zysku.
  2. O udzielenie dotacji nie mogą ubiegać się podmioty, które w poprzednich dwóch latach budżetowych wykorzystały przyznana dotację niezgodnie z przeznaczeniem lub nie rozliczyły się z dotacji w terminie określonym w umowie albo wykonały zadania niewłaściwie.
  3. Dotacje nie będą udzielane na refundacje kosztów poniesionych przed złożeniem kompletnego wniosku o dotację.
  4. Wniosek o przyznanie dotacji powinien zostać złożony do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
  5. Wniosek o przyznanie dotacji powinien zawierać, co najmniej:
  • pełną nazwę i adres Wnioskodawcy,
  • nazwę zadania,
  • cel zadania,
  • szczegółowy zakres rzeczowy zadania,
  • zakładane rezultaty realizacji zadania,
  • termin i miejsce realizacji zadania,
  • kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
  • informację o możliwościach wykonania zadania, w tym o wysokości środków finansowych własnych bądź uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł,
  • wysokości wnioskowanej dotacji,
  • nazwę banku i numer konta Wnioskodawcy,
  • wskazanie osoby upoważnionej do składania ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień dotyczących wniosku ( imię i nazwisko oraz numer telefonu kontaktowego),
  • inne informacje mogące mieć znaczenie przy ocenie wniosku,

    6. Wniosek powinien zawierać podpis i pieczątkę imienną osoby lub osób upoważnionych   do składania oświadczeń woli w imieniu Wnioskodawcy.

    7. Do wniosku om udzielenie dotacji Wnioskodawca winien dołączyć:

  • statut,
  • aktualny wyciąg z rejestru,
  • pełnomocnictwo zarządu podmiotu do zawarcia umowy o realizację zadania wraz z dokumentem akceptującym i potwierdzającym treść wniosku.

    8. W uzasadnionych przypadkach Wójt Gminy może żądać dodatkowych informacji lub dokumentów.

§ 5

Wójt Gminy podejmując decyzje o przyznaniu dotacji kieruje się:

  • oceną merytoryczną zadania,
  • kosztem realizacji zadania,
  • oceną dotychczasowej współpracy z Wnioskodawcą,
  • wiarygodnością finansową, w tym z zakresem finansowania zadania z innych źródeł,

§ 6

  1. Szczegółowe warunki udzielania oraz rozliczania dotacji określa umowa. Umowa powinna zawierać:
  • oznaczenie stron umowy,
  • określenie czasu, na jaki umowa została zawarta,
  • szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania oraz termin i miejsce jego realizacji,
  • określenie wysokości dotacji oraz warunki i terminy jej przekazania,
  • zobowiązanie Wnioskodawcy do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym,
  • ustalenie trybu i terminów przekazania Wójtowi Gminy informacji o zakresie i sposobie realizacji umowy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem ze strony gminy,
  • ustalenie zasad i terminów rozliczeń,
  • wykaz dokumentów, które Wnioskodawca przedstawi wójtowi w celu rozliczenia dotacji,
  • termin zwrotu dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia przekazania dotacji w przypadku wykorzystania dotacji w całości lub części na cele inne niż określone w umowie,
  • termin zwrotu dotacji lub jej części, w przypadku częściowego lub całkowitego niewykonania zadania,
  • warunki i tryb zmiany lub wypowiedzenia umowy.

§ 7

  1. Po wykonaniu zadania władze statutowe Wnioskodawcy zobowiązane są do przedstawienia, w określonym w umowie terminie, sprawozdania rzeczowego i finansowego z realizacji projektu na który udzielona została dotacja.
  2. Do sprawozdania powinny być dołączone dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 8.

§ 8

  1. Wójt Gminy prowadzi kontrolę prawidłowości wykorzystania dotacji pod względem merytorycznym i zgodności jej wykorzystania z warunkami określonymi w umowie.
  2. Kontrole obejmować będą w szczególności:
  • gospodarność i rzetelność w sposobie wydatkowania przyznanej dotacji,
  • zgodność wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana.

§ 9

  1. W przypadku niewykorzystania w pełni środków finansowych, rezygnacji lub niepełnej realizacji zleconego zadania Wnioskodawca zobowiązany jest zwrócić pozostałą kwotę na rachunek bankowy Gminy Chełmno.
  2. Środki przekazane w ramach dotacji wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają natychmiastowemu zwrotowi do budżetu gminy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych liczonymi od dnia otrzymania dotacji.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 11

Traci moc Uchwała Nr 129/XIII/2000 r. Rady Gminy Chełmno z dnia 10 lutego 2000 roku w sprawie udzielania dotacji z budżetu Gminy Chełmno, sposobie ich rozliczania oraz sposobie kontroli wykonywania zleconych zadań.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Powiadom znajomego