W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Chełmno

 

ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno

 

tel.: (+48) 56 686 15 40
fax: (+48) 56 686 15 40

 

email: urzad@gmina-chelmno.pl

 

NIP URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 8751506514
REGON URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 000531447

NIP GMINY CHEŁMNO: 8751064832
REGON GMINY CHEŁMNO:
871118490

Sesja III

Rada Gminy Chełmno
ROO.II/AW. 0052-III/06


Protokół
z obrad
III Sesji Rady Gminy Chełmno

W dniu 28 grudnia 2006 roku w godz. od 1000 do 1210 w Urzędzie Miasta Chełmno, sala nr 4, odbyły się obrady III Sesji Rady Gminy Chełmno.
W obradach udział wzięli:
Radni Rady Gminy w liczbie 15 na 15 ogółem. Obrady prawomocne;
Krzysztof Wypij – Wójt Gminy Chełmno;
Janusz Wojtaszewski – Sekretarz Gminy;
Krystyna Sawicka – Skarbnik Gminy;
Krzysztof Zawadziński – kier. Ref. RBG;
Edward Rączka – Radca Prawny;
Anna Woelke – protokolant

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Rady Pan Henryk Krzywdziński przywitał obecnych radnych i pracowników UG.

Przewodniczący przedstawił wniosek Wójta o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wydatków budżetu Gminy Chełmno, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (zał. Nr 1). Przewodniczący proponuje by uchwała ta została wprowadzona w pkt 9 a następne będą miały kolejne numery.
P. Przewodniczący poddał pod głosowanie zmianę do porządku. Wynik głosowania: 15 „za”. Następnie, przewodniczący przedstawił porządek posiedzenia (zał. Nr 2). Do porządku nie zgłoszono uwag.

Ad. 2.
Przedstawienie uchwał Rady Gminy Chełmno podjętych na poprzedniej Sesji oraz  sprawozdania z ich realizacji.
Sprawozdanie z realizacji uchwał przedstawiła P. Woelke. Do sprawozdania nie głoszono uwag.

Ad. 3.
Interpelacje i zapytania.
P. Wójt przedstawił odpowiedzi na interpelacje (zał. Nr 4). Nie zgłoszono uwag. P. Przewodniczący poprosił o zgłaszanie nowych interpelacji.
Zgłoszono następujące interpelacje i zapytania :
P. Kaczmarczyk prosi by firma, która buduje przydomowe oczyszczalnie ścieków poinstruowała użytkowników jak obsługiwać, jakie bakterie wsypywać jeśli jest taka potrzeba.
P. Urbański prosi by wystąpić do zarządcy wału przeciwpowodziowego o pozwolenie na zasypanie dziury na wale Ostrów świecki – Łęg. Wiele razy interweniowano w tej sprawie i nie przyniosło to rezultatu. Jeśli będzie pozwolenie to rolnicy sami to zrobią, ponieważ dziura jest bardzo niebezpieczna.
P. Mikrut chce wiedzieć, kto jest zarządcą śluz na kanałach. Śluzy te choć są nowe nie spełniają swego zadania, nie można regulować stanu wody np. puszczać wodę gdy jest nadmiar bądź zamykać gdy jest susza. Należy to wyjaśnić.
P. Madej prosi by do końca wyjaśnić sprawę Pana Olkowskiego – kominiarza. Otrzymana odpowiedź od Spółdzielni Pracy Kominiarzy jest jednostronna. Proponuje by wystąpić do Pana Olkowkiego by sam wyjaśnił zaistniałą sytuację. Może Pan Wójt powinien osobiście spotkać się z Panem Olkowskim? Proszę to ustalić z Panem Wójtem.


Ad. 4.
Przedstawienie sprawozdania Wójta Gminy Chełmno i Komisji Rady Gminy Chełmno z działalności w okresie międzysesyjnym.
P. Wójt przedstawił sprawozdanie ze swojej działalności (zał. Nr 5). Do sprawozdania nie zgłoszono uwag.
Następnie sprawozdania przedstawili przewodniczący poszczególnych komisji:
Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów – Zbigniew Kłos;
Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska – Krzysztof Madej;
Komisja Spraw Socjalnych i Samorządowych – Krystyna Janowska.
Do sprawozdań nie zgłoszono uwag.

Ad. 5.
Uchwała w sprawie zmian budżetu Gminy Chełmno na 2006 rok (zał. Nr 6).
P. Skarbnik wyjaśniła, że jest to ostatnia zmiana. W zmianie tej zostały wprowadzone wszystkie ostatnie dotacje.
P. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Wynik głosowania: 15 „za”.

Ad. 6.
Uchwała w sprawie przyjęcia budżetu Gminy Chełmno na 2007 rok (zał. Nr 7).
Odczytanie uchwały budżetowej.
P. Skarbnik przedstawiła uchwałę budżetową.
Odczytanie opinii Komisji Stałych Rady Gminy o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej (zał. Nr 8).
P. Przewodniczący przedstawił opinie komisji stałych Rady Gminy.
Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej (zał. Nr 9).
Odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej.
P. Wójt przekazał radnym, że zgadza się z opinią RIO
Głosowanie uchwały budżetowej.
P. Przewodniczący po dokonaniu tej procedury poprosił o ewentualne pytania. Nie zgłoszono. Poddał uchwałę pod głosowanie. Wynik glosowania: 14 „za” na 14 obecnych podczas glosowania.

Głos zabrał P. Wójt. Podziękował Radnym za przyjęcie jednogłośnie projektu budżetu Gminy Chełmno na 2007 r.

Ad. 7.
Uchwała w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałania Narkomanii na 2007 rok (załącznik nr 10).
P. Przewodniczący poprosił P. Zaborowską – przewodniczącą GKRPAoPN o uzasadnienie do uchwały.
Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 29 lipca 20005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych i przeciwdziałaniu narkomanii należy do zadań własnych gminy. Realizacja tych zadań prowadzona jest w postaci Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przeciwdziałaniu Narkomanii stanowiącego część strategii, integracji i polityki społecznej uchwalanego corocznie przez Radę Gminy.
Począwszy od 2007 roku program zawiera osobno diagnozę problemów alkoholowych i osobno diagnozę problemów narkotykowych, również preliminarz wydatków został opracowany osobno.

P. Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Wynik głosowania: 15 „za”.

Ad. 8.
Uchwała w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich na terenie Gminy Chełmno (zał. Nr 11).
P. Sekretarz wyjaśnił, że w związku z upływem kadencji sołtysów i rad sołeckich na terenie naszej gminy konieczne jest podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia wyborów tych organów.
 § 17  Statutów Sołectw mówi, że wybory sołtysa i rady sołeckiej zarządza rada gminy w terminie do 3 miesięcy po upływie ich kadencji.
P. Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Wynik głosowania: 15 „za”.

Ad. 9.
Uchwała uchwały w sprawie wydatków budżetu Gminy Chełmno, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (zał. Nr 10)
P. Skarbnik wyjaśniła, że w związku z tym, iż niektóre faktury płatne będą w styczniu a pieniądze maja pochodzić z poprzedniego budżetu należy przyjąć uchwałę jak powyższa.
P. Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Wynik głosowania: 15 „za”.

Ad. 10.
Plan bieżącego utrzymania dróg w Gminie Chełmno w 2007 roku. (zał. Nr 11)

P. Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Wynik głosowania: 14 „za”, 1 „wstrzymujący”.

Ad. 12.
Uchwała w sprawie ustalenia wysokości diety przysługującej Przewodniczącemu Rady Gminy Chełmno oraz zasad jej wypłacania. (zał. Nr 11)
P. Wójt proponuje by dietę Przewodniczącego rady podnieść z 700 zł do 850 zł. W takiej sytuacji Przewodniczący nie otrzymywałby diet za poszczególne posiedzenia Komisji i sesji. Dodatkowym zapisem jest zapis, że Przewodniczący korzysta z samochodu prywatnego do celów służbowych, który pozwoli na wystawianie przewodniczącemu delegacji na podróże służbowe poza teren Gminy Chełmno. Ostatnia podwyżka diety przewodniczącego miała miejsce w 2002 roku.
P. Przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Wynik głosowania: 14 „za”, 1 „wstrzymujący”

Ad. 13.
Uchwała w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Chełmno.(zał. nr 12)
P. Przewodniczący poinformował, że ustalenie wynagrodzenia Wójta należy do właściwości Rady Gminy. Rozpoczęła się nowa kadencja Wójta. Według załącznika do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich przedziały kwot wynagrodzenia Wójta w gminie do 15 tys. mieszkańców wyglądają następująco:
- wynagrodzenie zasadnicze: 3 450 – 4 630
- dodatek funkcyjny – 1 080 – 1 150.
Proponowane przez Komisję Finansową składniki wyglądają następująco:
wynagrodzenie zasadnicze w wysokości – 3 920 zł;
dodatek funkcyjny w wysokości – 1 110 zł;
dodatek specjalny w wysokości – 1 006 zł;
dodatek za wieloletnią pracę w wysokości wynikających z udokumentowanych okresów zatrudnienia
P. Jakubowski składa wniosek mniejszościowy o to by płaca brutto wyniosła 6 998 zł.
P. Przewodniczący poddał tę propozycję pod głosowanie. Wynik głosowania: 4 „za’, 8 „przeciw” 2 „wstrzymujące”.
P. Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt komisji finansowej. Wynik głosowania 10 „za”, 3 „wstrzymujące” na 13 biorących udział w głosowaniu.

Ad. 14.
Czynności końcowe.
Nie zgłoszono spraw.

Na tym obrady II Sesji zakończono.

Protokolant
............................
Chełmno, dnia 3.01.2007 roku.

Powiadom znajomego