W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Chełmno

 

ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno

 

tel.: (+48) 56 686 15 40
fax: (+48) 56 686 15 40

 

email: urzad@gmina-chelmno.pl

 

NIP URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 8751506514
REGON URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 000531447

NIP GMINY CHEŁMNO: 8751064832
REGON GMINY CHEŁMNO:
871118490

Informacja o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku dł. 1,35 km, od km 1+ 565 do km2+915

 

Chełmno, dnia 20.07.2011 r.




RBG-VIII.6220.3.5.2011.KZ


DECYZJA

o środowiskowych uwarunkowaniach

na realizację przedsięwzięcia



Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt. 4, art. 84, art. 85, art. 86 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Pana Jerzego Kensika – inspektora d/s dróg i mostów Urzędu Gminy Chełmno z dnia 20.05.2011 r. i uzyskaniu wymaganych przepisami powyższej ustawy opinii:


ustala się nie określać uwarunkowań środowiskowych dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915.


uzasadnienie


W dniu 23.05.2011 r. Pan Jerzy Kensik – inspektor d/s dróg i mostów Urzędu Gminy Chełmno wystąpił z wnioskiem w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915.

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397) w/w inwestycja zaliczona jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których można wymagać sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

Wójt Gminy Chełmno przeprowadzając badanie w zakresie oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko, wystąpił z pismami w dniu 31.05.2011 r. znak: RBG-VIII.6220.3.2.2011.KZ do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz pismem znak: RBG-VIII.6220.3.3.2011.KZ do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chełmnie o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualne określenie zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko. Powyższe organy nie stwierdziły potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku o długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915. W dniu 15.07.2011 r. Wójt Gminy Chełmno wydał postanowienie znak: RBG-VIII.6220.3.4.2011.KZ, w którym stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla tego przedsięwzięcia.

Analizując w/w przedsięwzięcie pod kątem jego oddziaływania na środowisko, uwzględniając następujące uwarunkowania tj.: rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia z uwzględnieniem skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu, wykorzystanie zasobów naturalnych, emisji i występowania innych uciążliwości, ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, usytuowanie przedsięwzięcia z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, rodzaj i skalę możliwego oddziaływania przedsięwzięcia w szczególności zasięg oddziaływania na obszar geograficzny i liczbę ludności, poszczególne elementy przyrodnicze, wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury technicznej stwierdzono, że przedsięwzięcie polegające na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku długosci ok. 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915, nie spowoduje pogorszenia stanu środowiska i nie wpłynie też negatywnie na zdrowie ludzi.

Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji.



Pouczenie

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy Chełmno w terminie 14 dni od daty doręczenia.






Opłata skarbowa:

  1. Zwolniony z opłaty skarbowej na podstawie art. 7 pkt. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r., Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).


Załączniki:

  1. Załącznik Nr 1 – Charakterystyka przedsięwzięcia.

  2. Załącznik Nr 2 – Karta informacyjna przedsięwzięcia.



Otrzymują:

  1. Pan Jerzy Kensik – inspektor d/s dróg i mostów

    Urząd Gminy Chełmno

    ul. Dworcowa 1

    86 – 200 Chełmno

  2. Powiatowy Zarząd Dróg w Chełmnie

    ul. Łunawska 9

    86 – 200 Chełmno

  3. Sołectwo Klamry

  4. a/a



Do wiadomości:

  1. BIP Gmina Chełmno

  2. Tablica ogłoszeń UG











Załącznik Nr 1 – Charakterystyka przedsięwzięcia

do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Nr RBG-VIII.6220.3.5.2011.KZ

z dnia 20.07.2011 r.




Przebudowa drogi gminnej w Klamrach na długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915 obejmuje w swoim zakresie wykonanie robót drogowych: roboty ziemne (wykonanie koryta pod poszerzenie jezdni o szerokości 5,0 m i profilowanie istniejącego podłoża), roboty nawierzchniowe (wykonanie dwóch warstw nawierzchni z MMA, skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową, wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z KŁSM oraz wykonanie warstwy odsączającej z piasku na poszerzenie jezdni), wykonanie umocnionych poboczy za pomocą opasek KŁSM, roboty nawierzchniowe na zjazdach (wykonanie nawierzchni z MMA i powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysami oraz wykonanie podbudowy z KŁSM), roboty wykończeniowe (plantowanie poboczy i skarp, ustawienie oznakowania pionowego).

Parametry techniczne drogi po przebudowie:

a) klasa drogi -L;

b) kategoria ruchu – KR1,

c) prędkość projektowana – 30 km/h;

  1. szerokość jezdni – 4,0 m i 5,0 m;

e) szerokość umocnionych poboczy – 2 x 0,50 m;

f) szerokość poboczy gruntowych – 2 x 0,75 m.

Wody opadowe odprowadzane będą powierzchniowo na teren przylegający do drogi oraz odcinkami do odtworzonych płytkich rowów przydrożnych stanowiących zbiorniki zbierające wody deszczowe w czasie intensywnych deszczów.

Odpady powstające w wyniku prowadzonych prac, nie nadające się do ponownego wykorzystania, będą gromadzone w specjalnie do tego celu przeznaczonych miejscach lub pojemnikach i sukcesywnie przekazywane podmiotom posiadającym stosowne zezwolenie na transport, odzysk lub unieszkodliwianie odpadów.

W czasie realizacji inwestycji emisja hałasu od pracujących maszyn i urządzeń nie przekroczy dopuszczalnych norm. Roboty budowlane będą prowadzone wyłącznie w porze dziennej.

Planowane przedsięwzięcie ma służyć poprawie płynności ruchu drogowego oraz przyczyni się do poprawy klimatu akustycznego, w związku z redukcją hałasu generowanego przez poruszające sie pojazdy. Zapewni wygodę i bezpieczeństwo ruchu pieszego i kołowego. Wpłynie korzystnie na stan środowiska ograniczając emisję zanieczyszczeń pyłowych i gazowych. Na etapie prac przygotowawczych i budowlanych wystąpią krótkotrwałe uciążliwości o charakterze lokalnym, które ustąpią po zakończeniu inwestycji.

Zamierzenie nie zwiększy stopnia zanieczyszczenia gleby oraz nie spowoduje dodatkowego wprowadzania ścieków, ani szkodliwych substancji i energii do środowiska. Ilość i jakość skierowanych do gruntu wód opadowych i roztopowych nie ulegnie zmianie w stosunku do stanu przed wykonaniem analizowanego zakresu prac.

Inwestycja realizowana będzie w granicach Chełmińskiego Parku Krajobrazowego, gdzie obowiązują uwarunkowania określone w rozporządzeniu Wojewody Kujawsko – Pomorskiego Nr 19/2005 z dnia 8 września 2005 r. w sprawie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego w części województwa kujawsko – pomorskiego (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. Nr 108, poz. 1873 z późn. zm.).

Przedmiotowe zamierzenie nie przewiduje wycinki drzew.





Załącznik Nr 2 – Karta informacyjna przedsięwzięcia

do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Nr RBG-VIII.6220.3.5.2011.KZ

z dnia 20.07.2011 r.




  1. Rodzaj, skala i usytuowanie przedsięwzięcia:

    Przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi gminnej w miejscowości Klamry na długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915 zlokalizowanej w granicach pasa drogowego o szerokości od 7,0 do 15,0 m na działkach przeznaczonych pod drogi:

    - obręb Klamry nr: 7/2; 8/8; 8/19; 40/10; 41/8; 68/3; 69/1; 71; 72/3; 72/4; 142/4 – własność Gminy Chełmno,

    - obręb Klamry nr: 31; 40/11; 73 – własność Powiatu Chełmno.

    Przebudowywany odcinek drogi jest etapem kończącym przebudowę drogi w miejscowości Klamry. Parametry techniczne drogi po przebudowie:

    - długość odcinka – 1,35 km,

    - klasa drogi – L,

    - kategoria ruchu – KR1,

    - prędkość projektowa – 30 km/h,

    - szerokość jezdni – 5,0 m i 4,0 m,

    - szerokość umocnionych poboczy – 2 x 0,50 m,

    - szerokość poboczy gruntowych – 2 x 0,75 m.

  1. Powierzchnia zajmowanej nieruchomości:

    Powierzchnia zajmowanej nieruchomości pod przebudowę drogi wynosi ok. 1,10 ha.

  2. Rodzaj technologii:

    Przebudowa drogi obejmuje następujące roboty drogowe:

    3.1. Roboty ziemne:

    - wykonanie koryta pod poszerzenia na odcinkach o szerokości jezdni 5,0 m,

    - wykonania profilowania istniejącego podłoża,

    - uformowanie poboczy i skarp,

    3.2. Roboty nawierzchniowe:

    - wykonanie dwóch wartsw nawierzchni jezdni z MMA,

    - skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową,

    - wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z KŁSM,

    - wykonanie warstwy odsączającej z piasku na poszerzeniach jezdni.

    3.3. Wykonanie umocnionych poboczy – opasek z KŁSM.

    3.4. Roboty nawierzchniowe na zjazdach:

    - wykonanie nawierzchni z MMA i powierzchniowego utrwalenia emulsją i grysami,

    - wykonanie podbudowy z KŁSM.

    3.5. Roboty wykończeniowe:

    - plantowanie poboczy i skarp,

    - ustawienie oznakowania pionowego.

  1. Ewentualne warianty przedsiewzięcia:

    Nie wystepują.

  1. Przewidywane ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii.

    Planowana inwestycja w trakcie wykonania będzie wymagała zużycia wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii w ilościach niezbędnych – wynikających z zużycia związanego z technologią robót.

  2. Rozwiazania chroniące środowisko:

Nie wystepują.


  1. Rodzaje i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniacych środowisko:


Nie występują.


  1. Możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko:

    Nie występuje.

  2. Obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia:

    Planowana inwestycja znajduje się na terenie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego.


Uwaga:

    • na odcinku planowanej przebudowy drogi nie przewiduje się wykonania robót zawiązanych z

      wycinką drzew.

Powiadom znajomego