Informacja o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku dł. 1,35 km, od km 1+ 565 do km2+915
Chełmno, dnia 20.07.2011 r.
RBG-VIII.6220.3.5.2011.KZ
DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach
na realizację przedsięwzięcia
Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt. 4, art. 84, art. 85, art. 86 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 pkt. 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku Pana Jerzego Kensika – inspektora d/s dróg i mostów Urzędu Gminy Chełmno z dnia 20.05.2011 r. i uzyskaniu wymaganych przepisami powyższej ustawy opinii:
ustala się nie określać uwarunkowań środowiskowych dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915.
uzasadnienie
W dniu 23.05.2011 r. Pan Jerzy Kensik – inspektor d/s dróg i mostów Urzędu Gminy Chełmno wystąpił z wnioskiem w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915.
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r., Nr 213, poz. 1397) w/w inwestycja zaliczona jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których można wymagać sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Wójt Gminy Chełmno przeprowadzając badanie w zakresie oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko, wystąpił z pismami w dniu 31.05.2011 r. znak: RBG-VIII.6220.3.2.2011.KZ do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz pismem znak: RBG-VIII.6220.3.3.2011.KZ do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chełmnie o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania w/w przedsięwzięcia na środowisko oraz ewentualne określenie zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko. Powyższe organy nie stwierdziły potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku o długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915. W dniu 15.07.2011 r. Wójt Gminy Chełmno wydał postanowienie znak: RBG-VIII.6220.3.4.2011.KZ, w którym stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla tego przedsięwzięcia.
Analizując w/w przedsięwzięcie pod kątem jego oddziaływania na środowisko, uwzględniając następujące uwarunkowania tj.: rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia z uwzględnieniem skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu, wykorzystanie zasobów naturalnych, emisji i występowania innych uciążliwości, ryzyka wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii, usytuowanie przedsięwzięcia z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, rodzaj i skalę możliwego oddziaływania przedsięwzięcia w szczególności zasięg oddziaływania na obszar geograficzny i liczbę ludności, poszczególne elementy przyrodnicze, wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem istniejącej infrastruktury technicznej stwierdzono, że przedsięwzięcie polegające na przebudowie drogi gminnej w Klamrach na odcinku długosci ok. 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915, nie spowoduje pogorszenia stanu środowiska i nie wpłynie też negatywnie na zdrowie ludzi.
Wobec powyższego orzeczono jak w sentencji.
Pouczenie
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy Chełmno w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Opłata skarbowa:
-
Zwolniony z opłaty skarbowej na podstawie art. 7 pkt. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r., Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
Załączniki:
-
Załącznik Nr 1 – Charakterystyka przedsięwzięcia.
-
Załącznik Nr 2 – Karta informacyjna przedsięwzięcia.
Otrzymują:
-
Pan Jerzy Kensik – inspektor d/s dróg i mostów
Urząd Gminy Chełmno
ul. Dworcowa 1
86 – 200 Chełmno
-
Powiatowy Zarząd Dróg w Chełmnie
ul. Łunawska 9
86 – 200 Chełmno
-
Sołectwo Klamry
-
a/a
Do wiadomości:
-
BIP Gmina Chełmno
-
Tablica ogłoszeń UG
Załącznik Nr 1 – Charakterystyka przedsięwzięcia
do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Nr RBG-VIII.6220.3.5.2011.KZ
z dnia 20.07.2011 r.
Przebudowa drogi gminnej w Klamrach na długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915 obejmuje w swoim zakresie wykonanie robót drogowych: roboty ziemne (wykonanie koryta pod poszerzenie jezdni o szerokości 5,0 m i profilowanie istniejącego podłoża), roboty nawierzchniowe (wykonanie dwóch warstw nawierzchni z MMA, skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową, wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z KŁSM oraz wykonanie warstwy odsączającej z piasku na poszerzenie jezdni), wykonanie umocnionych poboczy za pomocą opasek KŁSM, roboty nawierzchniowe na zjazdach (wykonanie nawierzchni z MMA i powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysami oraz wykonanie podbudowy z KŁSM), roboty wykończeniowe (plantowanie poboczy i skarp, ustawienie oznakowania pionowego).
Parametry techniczne drogi po przebudowie:
a) klasa drogi -L;
b) kategoria ruchu – KR1,
c) prędkość projektowana – 30 km/h;
-
szerokość jezdni – 4,0 m i 5,0 m;
e) szerokość umocnionych poboczy – 2 x 0,50 m;
f) szerokość poboczy gruntowych – 2 x 0,75 m.
Wody opadowe odprowadzane będą powierzchniowo na teren przylegający do drogi oraz odcinkami do odtworzonych płytkich rowów przydrożnych stanowiących zbiorniki zbierające wody deszczowe w czasie intensywnych deszczów.
Odpady powstające w wyniku prowadzonych prac, nie nadające się do ponownego wykorzystania, będą gromadzone w specjalnie do tego celu przeznaczonych miejscach lub pojemnikach i sukcesywnie przekazywane podmiotom posiadającym stosowne zezwolenie na transport, odzysk lub unieszkodliwianie odpadów.
W czasie realizacji inwestycji emisja hałasu od pracujących maszyn i urządzeń nie przekroczy dopuszczalnych norm. Roboty budowlane będą prowadzone wyłącznie w porze dziennej.
Planowane przedsięwzięcie ma służyć poprawie płynności ruchu drogowego oraz przyczyni się do poprawy klimatu akustycznego, w związku z redukcją hałasu generowanego przez poruszające sie pojazdy. Zapewni wygodę i bezpieczeństwo ruchu pieszego i kołowego. Wpłynie korzystnie na stan środowiska ograniczając emisję zanieczyszczeń pyłowych i gazowych. Na etapie prac przygotowawczych i budowlanych wystąpią krótkotrwałe uciążliwości o charakterze lokalnym, które ustąpią po zakończeniu inwestycji.
Zamierzenie nie zwiększy stopnia zanieczyszczenia gleby oraz nie spowoduje dodatkowego wprowadzania ścieków, ani szkodliwych substancji i energii do środowiska. Ilość i jakość skierowanych do gruntu wód opadowych i roztopowych nie ulegnie zmianie w stosunku do stanu przed wykonaniem analizowanego zakresu prac.
Inwestycja realizowana będzie w granicach Chełmińskiego Parku Krajobrazowego, gdzie obowiązują uwarunkowania określone w rozporządzeniu Wojewody Kujawsko – Pomorskiego Nr 19/2005 z dnia 8 września 2005 r. w sprawie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego w części województwa kujawsko – pomorskiego (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. Nr 108, poz. 1873 z późn. zm.).
Przedmiotowe zamierzenie nie przewiduje wycinki drzew.
Załącznik Nr 2 – Karta informacyjna przedsięwzięcia
do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Nr RBG-VIII.6220.3.5.2011.KZ
z dnia 20.07.2011 r.
-
Rodzaj, skala i usytuowanie przedsięwzięcia:
Przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi gminnej w miejscowości Klamry na długości 1,35 km, od km 1+565 do km 2+915 zlokalizowanej w granicach pasa drogowego o szerokości od 7,0 do 15,0 m na działkach przeznaczonych pod drogi:
- obręb Klamry nr: 7/2; 8/8; 8/19; 40/10; 41/8; 68/3; 69/1; 71; 72/3; 72/4; 142/4 – własność Gminy Chełmno,
- obręb Klamry nr: 31; 40/11; 73 – własność Powiatu Chełmno.
Przebudowywany odcinek drogi jest etapem kończącym przebudowę drogi w miejscowości Klamry. Parametry techniczne drogi po przebudowie:
- długość odcinka – 1,35 km,
- klasa drogi – L,
- kategoria ruchu – KR1,
- prędkość projektowa – 30 km/h,
- szerokość jezdni – 5,0 m i 4,0 m,
- szerokość umocnionych poboczy – 2 x 0,50 m,
- szerokość poboczy gruntowych – 2 x 0,75 m.
-
Powierzchnia zajmowanej nieruchomości:
Powierzchnia zajmowanej nieruchomości pod przebudowę drogi wynosi ok. 1,10 ha.
-
Rodzaj technologii:
Przebudowa drogi obejmuje następujące roboty drogowe:
3.1. Roboty ziemne:
- wykonanie koryta pod poszerzenia na odcinkach o szerokości jezdni 5,0 m,
- wykonania profilowania istniejącego podłoża,
- uformowanie poboczy i skarp,
3.2. Roboty nawierzchniowe:
- wykonanie dwóch wartsw nawierzchni jezdni z MMA,
- skropienie międzywarstwowe emulsją asfaltową,
- wykonanie dolnej i górnej warstwy podbudowy z KŁSM,
- wykonanie warstwy odsączającej z piasku na poszerzeniach jezdni.
3.3. Wykonanie umocnionych poboczy – opasek z KŁSM.
3.4. Roboty nawierzchniowe na zjazdach:
- wykonanie nawierzchni z MMA i powierzchniowego utrwalenia emulsją i grysami,
- wykonanie podbudowy z KŁSM.
3.5. Roboty wykończeniowe:
- plantowanie poboczy i skarp,
- ustawienie oznakowania pionowego.
-
Ewentualne warianty przedsiewzięcia:
Nie wystepują.
-
Przewidywane ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii.
Planowana inwestycja w trakcie wykonania będzie wymagała zużycia wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii w ilościach niezbędnych – wynikających z zużycia związanego z technologią robót.
-
Rozwiazania chroniące środowisko:
Nie wystepują.
-
Rodzaje i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniacych środowisko:
Nie występują.
-
Możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko:
Nie występuje.
-
Obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia:
Planowana inwestycja znajduje się na terenie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego.
Uwaga:
-
na odcinku planowanej przebudowy drogi nie przewiduje się wykonania robót zawiązanych z
wycinką drzew.