W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Chełmno

 

ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno

 

tel.: (+48) 56 686 15 40
fax: (+48) 56 686 15 40

 

email: urzad@gmina-chelmno.pl

 

NIP URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 8751506514
REGON URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 000531447

NIP GMINY CHEŁMNO: 8751064832
REGON GMINY CHEŁMNO:
871118490

Raport o stanie Gminy Chełmno w roku 2023.

Raport o stanie Gminy Chełmno opracowano w związku z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 20244 r. poz. 609) wprowadzony nowelizacją ustawy w 2018 r., który nakłada na Wójta Gminy obowiązek, przygotowania raportu za rok poprzedni i przedstawienia go do 31 maja Radzie Gminy. Raport podsumowuje działalność samorządu gminnego w roku poprzednim.

 

 

 

Sesja Rady Gminy Chełmno podczas której przeprowadzona zostanie debata odbędzie się 13 czerwca 2024 roku o godz. 10.00 w Sali Narad Urzędu Gminy Chełmno, ul. Dworcowa 5 w Chełmnie.

 

 

 

„Art.  28aa.  [Raport o stanie gminy]

 

1. Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.

 

2. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

 

3. Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.

 

4. Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem

o stanie gminy przeprowadza się debatę.

 

5. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.

 

6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.

 

7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:

 

1)w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;

 

2)w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.

 

8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.

 

9. Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem wójtowi wotum zaufania. Uchwałę o udzieleniu wójtowi wotum zaufania rada gminy podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy. Niepodjęcie uchwały o udzieleniu wójtowi wotum zaufania jest równoznaczne z podjęciem uchwały o nieudzieleniu wójtowi wotum zaufania.

 

10. W przypadku nieudzielenia wójtowi wotum zaufania w dwóch kolejnych latach rada gminy może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania wójta. Przepisy art. 28a ust. 3 i 5 stosuje się odpowiednio.”

 

Zakres opracowanego dokumentu obejmuje przede wszystkim analizę zasobów gminy wg stanu na koniec roku, którego raport dotyczy oraz sytuację finansową gminy, a także realizację polityk, programów, strategii i uchwał rady gminy.

 

Informacje zawarte w niniejszym dokumencie posłużą mieszkańcom Gminy Chełmno do zwiększenia wiedzy na temat funkcjonowania samorządu, a także staną się podstawą do prowadzenia dialogu na temat przyszłości gminy.

Załączniki

raport pdf, 4.52 MB

Powiadom znajomego