W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Chełmno

 

ul. Dworcowa 5
86-200 Chełmno

 

tel.: (+48) 56 686 15 40
fax: (+48) 56 686 15 40

 

email: urzad@gmina-chelmno.pl

 

NIP URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 8751506514
REGON URZĘDU GMINY CHEŁMNO: 000531447

NIP GMINY CHEŁMNO: 8751064832
REGON GMINY CHEŁMNO:
871118490

DECYZJA o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie nowego budynku inwentarskiego oraz modernizacji istniejącej chlewni na działce Nr 273/1 w miejscowości Bieńkówka.


Chełmno, dnia 9.10.2015 r.
 
RBG.6220.5.2014.KZ
 
 
DECYZJA
o środowiskowych uwarunkowaniach
na realizację przedsięwzięcia

 
            Na podstawie art. 75 ust. 1 pkt. 4 i art. 77 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r. poz. 1235 z późn. zm.), § 3 ust. 1 pkt.           103 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz. 1397 z późn. zm.)  oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 9.06.2014 r. (data wpływu: 10.06.2014 r.), złożonego przez Pana Macieja Marchlika zam. Bieńkówka 37, 86 – 200 Chełmno
 
orzeka się uwarunkowania środowiskowe
 
dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie nowego budynku inwentarskiego oraz modernizacji istniejącej chlewni na działce Nr 273/1 w miejscowości Bieńkówka.
 
1.      Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:
Opis szczegółowy rodzaju i miejsca przedsięwzięcia zawarty został w Charakterystyce przedsięwzięcia, stanowiącej Załącznik Nr 1 do niniejszej decyzji.         
 
2.      Warunki wykorzystywania terenu w fazie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia:
1)      Roboty ziemne należy rozpocząć poza okresem lęgowym ptaków, przypadającym od 15 marca do 15 sierpnia lub w tym okresie po uprzednim stwierdzeniu przez specjalistę ornitologa braku lęgów na analizowanym terenie.
2)      Prace budowlane prowadzić w godzinach dziennych (6°° - 22°°).
3)      Sprzęt mechaniczny używany do prac budowlanych nie może wpływać negatywnie na środowisko (np. poprzez wycieki paliwa lub olej).
4)      Należy przyjąć rozwiązania minimalizujące emisję do atmosfery: substancji toksycznych oraz pyłu.
5)      Powstające w trakcie budowy odpady należy segregować i gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach i sukcesywnie wywozić z placu budowy.  
6)      Odpady z produkcji zwierzęcej (sztuki padłe i ubite z konieczności) należy magazynować w konfiskatorze sztuk padłych, zlokalizowanym, w obrębie gospodarstwa na utwardzonym placu.
7)      Wytworzone odchody zwierzęce należy stosować jako nawóz, zgodnie z przepisami szczegółowymi.
8)      Raz na rok należy wykonywać badania szczelności zbiornika na gnojowicę.
9)      Wszelkie odcieki i wody opadowe z płyty obornikowej należy zawracać do szczelnego zbiornika na gnojówkę.
10)  Należy utrzymywać wysoki poziom higieny pomieszczeń inwentarskich, poprzez czyszczenie oraz dezynfekcję (przy użyciu środków ulegających biodegradacji) sprzętu i pomieszczeń dla zwierząt, po każdym cyklu produkcyjnym.
11)  Należy stosować szczelny system poideł w celu oszczędnego zużycia wody, a także redukcji substancji złowonnych do powietrza.
12)  Należy zastosować żywienie fazowe, poprzez dostosowanie ilości i składu paszy do fazy rozwojowej zwierząt.
13)  Prace uciążliwe pod względem emisji hałasu, np. rozładunek paszy do silosów, wywóz obornika, transport odpadów, surowców i zwierząt, należy realizować wyłącznie w porze dziennej (6°° - 22°°).
 
3.      W dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę należy uwzględnić następujące wymagania dotyczące ochrony środowiska:
1)      Obiekty inwentarskie wyposażyć w szczelne betonowe posadzki.
2)      Nowy obiekt wyposażyć w system wentylacji mechanicznej, składającej się z 5 wentylatorów dachowych o mocy akustycznej każdego z nich max. 57 Db (A).
3)      W modernizowanej chlewni zainstalować 3 wentylatory dachowe o mocy akustycznej 54 – 57 dB (A).
 
4.      Przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia nie należy przeprowadzać:
Oceny oddziaływania na środowisko oraz postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwoleniu na budowę.
uzasadnienie
 
            W dniu 10.06.2014 r. Pan Maciej Marchlik zam. Bieńkówka 37, 86 – 200 Chełmno  wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację inwestycji polegającej na budowie nowego budynku inwentarskiego oraz modernizacji istniejącej chlewni na działce Nr 273/1 w miejscowości Bieńkówka.
            W dniu 13.06.2014 r. Wójt Gminy Chełmno wszczął postępowanie administracyjne w powyższej sprawie, zawiadamiając strony o prowadzonym postępowaniu. Zawiadomienie zostało umieszczone w BIP Urzędu miny Chełmno oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Chełmno.
            W dniu 13.06.2014 r. Wójt Gminy Chełmno zwrócił się z wnioskami do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chełmnie o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie nowego budynku inwentarskiego oraz modernizacji istniejącej chlewni na działce Nr 273/1 w miejscowości Bieńkówka.
            Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chełmnie postanowieniem Nr N.NZ.408.V.13.14 z dnia 18.06.2014 r. stwierdził, ze dla przedmiotowej inwestycji nie ma konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
            Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy w postanowieniu Nr WOO.4240.395.2014.MD1.3 z dnia 2.09.2014 r. wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia polegającego na budowie nowego budynku inwentarskiego oraz modernizacji istniejącej chlewni na działce Nr 273/1 w Bieńkówce istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz ustalił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodny z art. 66 ust. 1 pkt. 1-9, 11-20, a także ust. 6 w/w ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
            Biorąc powyższe pod uwagę Wójt Gminy Chełmno w postanowieniu Nr RBG.6220.5.2015.KZ z dnia 17.09.2014 r. nałożył obowiązek przeprowadzenia oddziaływania na środowisko dla przedmiotowej inwestycji oraz ustalił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodny z art. 66 ust. 1 pkt. 1-9, 11-20, a także ust. 6 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.).
            Ponadto w dniu 30.09.2014 r. Wójt Gminy Chełmno postanowieniem Nr 6220.5.2014.KZ zawiesił postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego zadania do czasu przedłożenia przez wnioskodawcę raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.  
            W dniu 21.05.2015 r. Pan Maciej Marchlik zam. Bieńkówka 37, 86 – 200 Chełmno wystąpił z wnioskiem o odwieszenie postępowania, załączając do niego raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Wójt Gminy Chełmno w dniu 25.05.2015 r. postanowieniem Nr RBG.6220.5.2014.KZ odwiesił przedmiotowe postępowanie administracyjne.
            W dniu 25.05.2015 r. Wójt Gminy Chełmno zwrócił się z wnioskami do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chełmnie o uzgodnienie warunków realizacji wnioskowanego przedsięwzięcia.
            Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy postanowieniem Nr WOO.4242.77.2015.MD1.2 z dnia 10.09.2015 r. i Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Chełmnie opinią Nr N.NZ.408.XI.I.2015 z dnia 2.06.2015 r. uzgodnili warunki realizacji w/w zadania, które zostało zakwalifikowane do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust. 1 pkt. 103 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010 r. Nr 213 poz. 1397 z późn. zm.).
            Teren zamierzenia budowlanego nie jest objęty aktualnym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
            Na etapie realizacji głównym źródłem emisji substancji do powietrza będą zanieczyszczenia związane z pracą sprzętu budowlano – montażowego i środków transportu o napędzie spalinowym, a także zanieczyszczenia związane z wykonywanymi pracami instalacyjnymi. Nastąpi również emisja pyłów i innych sypkich materiałów pylistych. Emisja zanieczyszczeń nie będzie miała istotnego wpływu na stan czystości powietrza atmosferycznego.
            Żródłem emisji hałasu do środowiska będzie ruch środków transportu dowożących surowce, a także maszyn i urządzeń związanych z realizacją inwestycji. Z uwagi na prowadzenie budowy wyłącznie w ciągu dnia (6°° - 22°°), nie przewiduje się powstania negatywnego oddziaływania.
            Możliwość negatywnego oddziaływania na środowisko gruntowo – wodne związana jest z koniecznością prowadzenia prac przy użyciu maszyn i sprzętu, co może doprowadzić do zanieczyszczenia gruntu i wód gruntowych substancjami ropopochodnymi. W najbliższej okolicy planowanego zadania nie znajdują się ujęcia wód pitnych oraz obszary ochronne tych ujęć. Najbliższe ujęcie wód pitnych znajduje się w odległości ok. 2 km w miejscowości Borówno.
            W fazie realizacji zamierzenia powstaną odpady związane z wykonaniem prac budowlanych, konstrukcyjnych i instalacyjnych, które będą zagospodarowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
            Wszystkie powstające na terenie gospodarstwa odpady będą magazynowane selektywnie, zgodnie z ich wielkością i charakterystyką. Zostaną one magazynowane w pojemnikach lub workach, w wyznaczonym miejscu, a następnie przekazywane uprawnionym odbiorcom, posiadającym stosowne zezwolenia w zakresie gospodarowania odpadami.
            Zwierzęta padłe i ubite z konieczności będą gromadzone w pomieszczeniu kontenerowym, zlokalizowanym w obrębie gospodarstwa.
            W przypadku sytuacji odbiegającej od warunków normalnych, m.in.. wystąpienia choroby powodującej w skrajnym przypadku likwidację stada, należy postępować ściśle według wskazań Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.
            Po zakończeniu cyklu chowu, pomieszczenia będą opróżniane z nagromadzonej gnojówki i obornika oraz myte czystą wodą (bez dodatków środków chemicznych). Obornik będzie usuwany na płytę obornikową, wody odpadowe oraz odcieki z płyty obornikowej będą kierowane do szczelnego zbiornika, gdzie w sposób naturalny będą poddawane fermentacji. Raz do roku Inwestor zobowiązany jest wykonać badania szczelności zbiornika.
            Obornik i gnojówka zagospodarowane zostaną jako nawóz naturalny, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach odrębnych – obecnie ustawa z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu (Dz. U. 2015 r., poz. 625 ze zm.) oraz Kodeksie Dobrej Praktyki Rolniczej, na gruntach Inwestora. Nadwyżki nawozu zostaną przekazane innym rolnikom na podstawie stosowanych umów.
            Na terenie chlewni źródłami hałasu będą: system wentylacji obiektów z wentylatorami dachowymi, prace technologiczne związane działalnością obiektu (maszyny i urządzenia, sam budynek inwentarski), a także ruch pojazdów po placach i drogach wewnętrznych. W nowej chlewni Inwestor planuje zastosować 5 wentylatorów dachowych o mocy akustycznej każdego z nich max. 57 dB (A), natomiast w modernizowanym budynku zainstalowane zostaną 3 wentylatory dachowe o mocy akustycznej 54-57 dB (A).
            W celu ograniczenia emisji hałasu prace związane z eksploatacją zamierzenia, takie jak wywóz obornika, opróżnianie zbiorników na nieczystości płynne, transport odpadów, surowców i zwierząt, zostaną zrealizowanie wyłącznie w porze dziennej.
            Na podstawie załączonej do dokumentacji analizy akustycznej stwierdzono, iż inwestycja nie będzie przekraczać dopuszczalnych poziomów dźwięku w środowisku, w porze dziennej i nocnej na terenach chronionych akustycznie.
            Eksploatacja zadania związana będzie z emisją gazów i pyłów do powietrza. Źródłem emisji będą m.in. procesy produkcyjne (chlewnia, gdzie emisja powstaje na skutek procesów fizjologicznych zwierząt i podawania pasz) oraz ruch pojazdów. Budynki nie będą ogrzewane. W celu ograniczenia emisji substancji odorotwórczych, w ramach planowanej inwestycji, przewiduje się: utrzymywanie wysokiego poziomu higieny pomieszczeń inwentarskich, poprzez okresowe czyszczenie oraz dezynfekcję (przy użyciu środków biodegradowalnych) sprzętu i pomieszczeń dla zwierząt po każdym cyklu produkcyjnym, wykorzystanie specjalistycznych poideł ograniczających rozlewanie się wody zastosowanie żywienia fazowego.
            Na podstawie przedłużonej analizy zanieczyszczeń do powietrza stwierdzono, iż standardy jakości powietrza zostaną dotrzymane poza granicami gospodarstwa.
            W odniesieniu do kwestii związanej z łagodzeniem zmian klimatu oraz adaptacją do zmian klimatu wskazać należy, iż omawiane przedsięwzięcie związane będzie z emisją gazów cieplarnianych, pochodzących zarówno z produkcji zwierzęcej, jak i pojazdów poruszających się po terenie gospodarstwa. Jednym z działań mitygacyjnych, wpływające na łagodzenie zmian klimatu będzie wykorzystanie: specjalistycznych poideł ograniczających rozlewanie się wody, żywienia fazowego, a także energooszczędnych lamp oświetleniowych.
            Woda dostarczana będzie z sieci wodociągowej i zużywana dla potrzeb technologicznych i sanitarno - porządkowych.
            Na terenie planowanej inwestycji nie będą powstawać ścieki przemysłowe.
            Wody opadowe i roztopowe pochodzące z terenów utwardzonych dróg dojazdowych i parkingu, a także z powierzchni dachowych budynków znajdujących się w gospodarstwie planuje się odprowadzać powierzchniowo do ziemi na grunty zielone działki Inwestora (tereny działki biologiczne czynne). Wody te nie będą podczyszczane przed wprowadzaniem do środowiska.
           Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana zostanie w obszarze dorzecza Wisły, dla którego opracowano Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, przyjęty Uchwałą Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2011 r. (M.P. z dnia 21 czerwca 2011 r., Nr 49, poz. 549. Znajduje się ona w obszarze jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) oznaczonym europejskim kodem: PLGW240031, zaliczonym do rejonu wodnego Dolnej Wisły. W w/w Planie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 23 lipca 2008 r. w sprawie kryteriów i sposobu oceny stanu wód podziemnych (Dz. U. Nr 143, poz. 896), stan ilościowy i chemiczny JCWPd oceniono jako dobry. Rozpatrywana jednolita część wód podziemnych nie jest zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych, tj. utrzymania co najmniej dobrego stanu ilościowego i chemicznego wód podziemnych. Planowana inwestycja nie będzie miała wpływu na osiągnięcie celów środowiskowych przez w/w JCWPd. Prowadzona działalność nie będzie się wiązała z eksploatacją własnego ujęcia wody, nie będzie więc miała wpływu na cele środowiskowe dotyczące stanu ilościowego wód podziemnych.
            Przedsięwzięcie znajduje się w granicach obszaru jednolitej części wód powierzchniowych rzecznych (JCWP) oznaczonym europejskim kodem: PLRW20001729389 – Fryba, scalona część wód powierzchniowych DW0807, zaliczonym do regionu wodnego Dolnej Wisły. W w/w Planie, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 listopada 2011 r. w sprawie klasyfikacji stanu ekologicznego, potencjału ekologicznego i stanu chemicznego jednolitych części wód powierzchniowych (Dz. U. Nr 258, poz. 1549). Ta JCWP posiada status silnie zmienionej części wód, której potencjał oceniono jako zły. Rozpatrywana jednolita część wód powierzchniowych jest zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych, tj. uzyskania co najmniej dobrego potencjału ekologicznego i co najmniej dobrego stanu chemicznego wód powierzchniowych. Ustalono derogację z powodu braku możliwości technicznych wykonania przepławki na jazie w wale przeciwpowodziowym.
            Planowana inwestycja nie leży w granicach obszarów wyznaczonych Rozporządzeniem Nr 2/2012 Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki wodnej w Gdańsku z dnia 27 lipca 2012 r., w sprawie określenia w regionie wodnym Dolnej Wisły w granicach województwa kujawsko – pomorskiego wód wrażliwych na zanieczyszczenia związkami azotu źródeł rolniczych oraz obszarów szczególnie narażonych, z których odpływ azotu ze źródeł rolniczych do tych wód należy ograniczyć (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2012 r., poz. 1683).
            Ze względu na zakres, rodzaj i lokalizację, planowana inwestycja nie powinna wpłynąć negatywnie na obecnie występujący stan ekologiczny JCWP i cele środowiskowe wskazane w/w Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły.
            Planowane przedsięwzięcie będzie zlokalizowane na terenie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego, gdzie obowiązują zakazy określone w rozporządzeniu Nr 19/2005 Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 8 września 2005 r. w sprawie Chełmińskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. Nr 108, poz. 1873 z późn. zm.), w tym zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
            Jednocześnie zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627 z późn. zm.), zakaz realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, nie dotyczy inwestycji, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko nie jest obowiązkowe i przeprowadzona procedura oceny oddziaływania wykazała brak niekorzystnego wpływu na przyrodę parku krajobrazowego.
            Planowany obiekt zlokalizowany zostanie na terenie rolniczym, stanowiącym potencjalne siedlisko (miejsce rozrodu) powszechnie występujących gatunków chronionych, związanych z agrocenozami i budującymi gniazda na powierzchni ziemi, jak np. skowronek polny czy świergotek polny. W związku z powyższym, zgodnie z zasadą przezorności, konieczne jest rozpoczęcie prac ziemnych poza okresem lęgowym ptaków przypadającym od 15 marca do 15 sierpnia, lub w tym terminie w przypadku potwierdzenia przez eksperta ornitologa braku lęgów (gniazd) chronionych gatunków ptaków na terenie zamierzenia.
            Na podstawie analizy przedłożonej dokumentacji nie stwierdzono negatywnego wpływu na przyrodę parku krajobrazowego oraz zachowania różnorodności biologicznej.
            Przedsięwzięcie związane będzie z wystąpieniem oddziaływania skumulowanego, głównie w powietrzu i hałasie, gdzie zajdą reakcje pomiędzy różnymi substancjami zanieczyszczającymi, z istniejącymi obiektami gospodarczymi należącymi do Inwestora. Wskazać należy, iż planowana inwestycja stanowić będzie kontynuację aktualnego zagospodarowania przedmiotowej działki. W związku z powyższym, biorąc pod uwagę potencjalne wewnętrzne oddziaływanie skumulowane należy zaznaczyć, że poszczególne budynki gospodarstwa stanowić będą jeden całościowy kompleks. Wzrost obsady o ok. 32 DJP spowoduje tym samym, znaczne zwiększenie emisji zanieczyszczeń do powietrza i hałasu. Obecnie funkcjonujące obiekty zostały uwzględnione w obliczeniach hałasu i zanieczyszczeń do powietrza. Przedłożona w raporcie analiza akustyczna oraz analiza wpływu emisji na stan jakości powietrza atmosferycznego wykazały, że nie dojdzie do przekroczenia dopuszczalnych poziomów zanieczyszczeń w powietrzu oraz dopuszczalnych poziomów hałasu.
Ze względu na szczegółowy i jednoznaczny opis planowanej do zastosowania technologii oraz stosownych środków mających na celu zmniejszenie uciążliwości dla środowiska, w związku z planowanym zamierzeniem, nie stwierdzono konieczności przeprowadzania ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o których mowa w art. 88 ust. 1 cyt. ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, pod warunkiem jednak, że we wniosku o wydanie w/w decyzji nie zostaną dokonane zmiany w stosunku do wymagań określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz w raporcie o oddziaływaniu na środowisko. Ponadto ze względu na lokalizację w dużej odległości od granic państwa oraz zakres oddziaływania inwestycji nie stwierdzono konieczności przeprowadzenia postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko.
            W trakcie prowadzonego postępowania zapewniono udział społeczeństwa w przedmiotowej sprawie, informując o prowadzonym postępowaniu na tablicy ogłoszeń oraz na stronie biuletynu Informacji Publicznej. W dniu 30.09.2015 r. do Urzędu Gminy Chełmno wpłynął sprzeciw Państwa Aleksandry i Stanisława Kulwickich zam. Borówno 8, 86 – 200 Chełmno w sprawie realizacji przedmiotowej inwestycji ze względu na fetor dochodzący od istniejącej chlewni. Biorąc pod uwagę położenie gospodarstwa Państwa Aleksandry i Stanisława Kulwickich w Borównie względem planowanej inwestycji, przy założeniu, że w celu ograniczenia emisji substancji odorotwórczych, w ramach planowanej inwestycji, przewiduje się: utrzymanie wysokiego poziomu higieny pomieszczeń inwentarskich, poprzez okresowe czyszczenie oraz dezynfekcję (przy użyciu środków biodegradowalnych) sprzętu i pomieszczeń dla zwierząt po każdym cyklu produkcyjnym, wykorzystywanie specjalistycznych poideł ograniczających rozlewanie się wody oraz zastosowanie żywienia fazowego, planowane przedsięwzięcie nie będzie negatywnie oddziaływać. Ponadto na podstawie informacji zawartych w raporcie oraz uzgodnieniach Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy i Państwowego Powiatowego Inspektora Powiatowego w Chełmnie można stwierdzić, że standardy jakości powietrza zostaną dotrzymane poza granicami gospodarstwa.
            Biorąc pod uwagę skalę i lokalizację planowanych obiektów uznano, że zarówno budowa, eksploatacja, jak i likwidacja, przy zastosowaniu metod zaproponowanych w raporcie, nie wpłyną negatywnie na środowisko.      
            Po rozpatrzeniu materiału zgromadzonego w przedmiotowej sprawie, biorąc pod uwagę uzgodnienia Państwowego Inspektora Sanitarnego w Chełmnie i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz o parciu o powołane na wstępie przepisy orzeczono jak w sentencji decyzji.
 
pouczenie
 
            Od niniejszej decyzji przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta gminy Chełmno w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
 
 
 
 
 
 
Opłata skarbowa:
1.      Na podstawie części I pkt. 45 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o płacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r., poz. 783 z poźn. zm.) – w dniu 10.06.2014 r. w kasie Urzędu Gminy Chełmno pobrano opłatę w wysokości 205 zł – pokwitowanie nr wpłaty: 2014/04643.
 
Załączniki:
1.      Charakterystyka przedsięwzięcia.
 
Otrzymują:
1.      Pan Maciej Marchlik, Bieńkówka 37, 86 – 200 Chełmno,
2.      Pan Stanisław Kulwicki, Borówno 8, 86 – 200 Chełnmo,
3.      Pani Aleksandra Kulwicka, Borówno 8, 86 – 200 Chełmno,
4.      Pan Andrzej Zaremba, Borówno 21, 86 – 200 Chełmno,
5.      Pani Jolanta Zaremba, Borówno 21, 86 – 200 Chełmno,
6.      Pani Mieczysława Witkowska, Kokocko 46, 86 – 260 Unisłąw,
7.      Pan Józef Geppus, Bieńkówka 45, 86 – 200 Chełmno,
8.      Sołectwo Bieńkówka,
9.      Sołectwo Borówno,
10.  a/a
 
Do wiadomości:
            1. BIP Gmina Chełmno
            2. Tablica ogłoszeń UG


Charakterystyka przedsięwzięcia

Załączniki

Powiadom znajomego