Dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Chełmno
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | Dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Chełmno |
---|---|
Status zamówienia | w trakcie rozstrzygania |
Nr sprawy | SG.271.4.2020.MP |
Zamawiający | Gmina Chełmno |
Tryb zamówienia | nieograniczony |
Wartość zamówienia | pow.30 tyś. euro |
Termin składania ofert | |
Sposób składania ofert | Urząd Gminy Chełmno, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno, pok.319 |
Zmiana terminu składania ofert.
Nowy termin 22.06.2020 r. godz: 10:00
Dodano dokument Szczegółowa Specyfikacja techniczna - instalacje fotowoltaiczne
W związku z panującą w kraju epidemią COVID-19, co wpływa na sposób funkcjonowania UG Chełmno, w którym zgodnie z punktem 14.3 SIWZ nastąpi otwarcie ofert informuję, że wspomniane otwarcie ofert nastąpi również w trybie on-line pod adresem:
w dniu 22 czerwca 2020 r., godz. 11.00.
Krzysztof Wypij
/Wójt Gminy Chełmno/
30/04/2020 S85 Dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Polska-Chełmno: Słoneczne moduły fotoelektryczne
2020/S 085-200780
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Dworcowa 1
Miejscowość: Chełmno
Kod NUTS: PL POLSKA
Kod pocztowy: 86-200
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Marcin Pilarski
E-mail: urzad@gmina-chelmno.pl
Tel.: +48 566861540
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.bip.chelmno.ug.gov.pl
Sekcja II: Przedmiot
Dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Chełmno
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Chełmno, która jest realizowana w ramach projektu „Budowa mikroinstalacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne źródła energii służące do wytwarzania energii elektrycznej i energii cieplnej na budynkach mieszkalnych oraz na obiektach komunalnych na terenie Gminy Chełmno”.
Dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych na terenie Gminy Chełmno
Teren Gminy Chełmno.
1. Dostawa i montaż instalacji kolektorów słonecznych na terenie Gminy Chełmno, obejmująca:
1) dostawę i montaż w oparciu o posiadaną przez Zamawiającego dokumentację techniczną 15 zestawów instalacji kolektorów słonecznych montowanych na dachach budynków mieszkalnych oraz gruncie osób fizycznych w tym:
− 3 zestawy składające się z 2 kolektorów słonecznych płaskich i zasobnika CWU200 litrów,
− 6 zestawów składających się z 3 kolektorów słonecznych płaskich i zasobnika CWU300 litrów,
− 3 zestawy składające się z 4 kolektorów słonecznych płaskich i zasobnika CWU400 litrów,
− 2 zestawy składające się z 3 kolektorów słonecznych płaskich i zasobnika CWU300 litrów montowanych na gruncie,
− 1 zestawu składającego się z 4 kolektorów słonecznych płaskich i zasobnika CWU400 litrów, montowanego na gruncie;
2) umiejscowienie kolektorów na dachu budynku lub w dogodnym alternatywnym miejscu za pomocą stelaży, uchwytów spełniających wymogi budowlane oraz wymagania producenta kolektorów słonecznych,
3) sprowadzenie dwururowej instalacji glikolowej z dachu lub alternatywnego miejsca do zasobnika CWU,
4) posadowienie i montaż dwuwężnicowego zasobnika CWU z uwzględnieniem istniejących elementów instalacji ZW, CWU, CO, energia elektryczna (zabrania się montażu na poddaszach ze względu na ryzyko zalania budynku),
5) podłączenie górnej wężownicy do układu CO,
6) montażu grupy pompowej oraz automatyki, ciśnieniowej grupy bezpieczeństwa glikolu,
7) napełnienie roztworem glikolu propylenowego,
8) uruchomienie, regulacja i szkolenie użytkownika,
9) dla zasilania elektrycznego zespołu pompowo - sterowniczego należy wyprowadzić odrębny obwód zasilający z tablicy zabezpieczeniowej budynku zakończony w pomieszczeniu technicznym hermetycznym gniazdkiem z uziemieniem,
10) montaż reduktora ciśnienia na instalacji z.w.u.
11) inne elementy ujęte w załączniku Nr 1a do SIWZ (dokumentacja techniczna) i wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 2a do SIWZ.
12) Zamawiający wymaga aby na trzech urządzeniach zostały zamontowane ciepłomierze DN 15. Ciepłomierze zamontowane na przewodzie powrotnym instalacji glikolowej z czujnikiem na zasilaniu i powrocie instalacji glikolowej.
2. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku Nr 1a do SIWZ (część 1 zamówienia – kolektory słoneczne).
Budowa mikroinstalacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne źródła energii służące do wytwarzania energii elektrycznej i energii cieplnej na budynkach mieszkalnych oraz na obiektach komunalnych na terenie Gminy Chełmno” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
1. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. Numeracja przywołana w Sekcji III i VI wynika z numeracji przyjętej w SIWZ.
Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Chełmno
Teren Gminy Chełmno.
1. Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Chełmno, obejmująca:
1) dostawę i montaż w oparciu o posiadaną przez Zamawiającego dokumentację techniczną 39 zestawów instalacji fotowoltaicznych, wraz z konstrukcją dostosowaną do miejsca montażu, w tym:
— 33 instalacje montowane u osób fizycznych,
— 6 instalacji montowanych na budynkach użyteczności publicznej
2) uruchomienie instalacji,
3) przeszkolenie Użytkowników, sporządzenie instrukcji obsługi i przekazanie jej Użytkownikom,
4) uzupełnienie ubytków ścian, stropów, uszczelnienie pokrycia dachowego po przejściach przewodów,
5) inne elementy ujęte w załączniku Nr 1b do SIWZ (dokumentacja techniczna) i wzorze umowy stanowiącym załącznik Nr 2b do SIWZ,
6) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania zgłoszenia każdej mikroinstalacji do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Czynność uważana będzie za skuteczną w momencie dokonania odbioru i zainstalowania przez OSD licznika dwukierunkowego.
2. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku Nr 1b do SIWZ (część 2 zamówienia–instalacje fotowoltaiczne).
Budowa mikroinstalacji prosumenckich wykorzystujących odnawialne źródła energii służące do wytwarzania energii elektrycznej i energii cieplnej na budynkach mieszkalnych oraz na obiektach komunalnych na terenie Gminy Chełmno” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
1. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. Numeracja przywołana w Sekcji III i VI wynika z numeracji przyjętej w SIWZ.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
—6.1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu,
—6.2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
—6.2.1.kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
—7.1.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, w stosunku, do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp,
—7.2. Zamawiający przewiduje podstawy wykluczenia wskazane w art. 24 ust. 5 pkt 1, 2, 4 i 8 ustawy Pzp,
—8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć razem z ofertą, za pośrednictwem miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:
a)nie podlega wykluczeniu,
b)spełnia warunki udziału w postępowaniu
—8.2.Oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.1 SIWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie jednolitego dokumentu sporządzonego zgodnie z wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej 2016/7 z dnia 5.1.2016 r. wydanym na podstawie art.59 ust.2 dyrektywy 2014/24/UE, zwanego dalej „Jednolitym Dokumentem” lub „JEDZ” – wg. załącznika 4 do SIWZ,
—8.3.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 5 do SIWZ,
—9.6. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.7.2 SIWZ,
—9.8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także JEDZ dotyczące tych podmiotów,
—10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) Żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 i ust. 5 pkt 1,2,4,8 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 6.2 SIWZ. Zamawiający nie precyzuje szczególnego sposobu spełniania warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
b) Jednolity Dokument, o którym mowa w pkt. 8.2 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia,
c) Oświadczenie o przynależności braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt.8.3 SIWZ składa każdy z Wykonawców,
d) Zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt.8.7 SIWZ, przy czym dokumenty i oświadczenia, o których mowa:
—w pkt. 8.7.1 SIWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wskazuje/-ą spełnienie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt. 6.2 SIWZ,
—w pkt. 8.7.2 SIWZ składa każdy z Wykonawców,
—w pkt. 8.7.3 SIWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą potwierdzenie spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego
— 6.2.2. sytuacja ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
—6.2.3. zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający określa, że ww. warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonuje) należycie:
a) w zakresie części 1 zamówienia: zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem instalacji kolektorów słonecznych do podgrzewania ciepłej wody użytkowej w ilości min. 15 instalacji (zestawów) – w ramach maksymalnie dwóch kontraktów,
b) w zakresie części 2 zamówienia: zamówienie polegające na dostawie wraz z montażem instalacji fotowoltaicznych na budynkach w ilości min. 30 instalacji – w ramach maksymalnie dwóch kontraktów
UWAGA: W zakresie części 1 i 2 zamówienia, Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.
—8.7. Na wezwanie Zamawiającego z art. 26 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia lub dokumenty:
—8.7.1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale 6 niniejszej SIWZ:
a) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ.
—8.7.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale 7 niniejszej SIWZ:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy Pzp;
e) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności, wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności - sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ;
f) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne - sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ;
g) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.), zgodnie z wzorem stanowiącym z Załącznik nr 7 do SIWZ.
—8.7.3. W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego:
W zakresie części 1 zamówienia:
a) certyfikat SOLAR KEYMARK (lub równoważny)lub certyfikat zgodności z normą PN-EN 12975-1 (lub równoważną) lub z normą PN-EN 12975-2 (lub równoważną) lub z normą PN-EN ISO 9806 (lub równoważną) wydany przez jednostkę oceniającą zgodność w rozumieniu art. 30b ustawy Pzp;
b) karty katalogowe kolektora i zasobnika podpisane przez przedstawiciela producenta lub podmiot uprawniony do reprezentowania producenta lub dystrybutora urządzeń na rynku polskim obejmujące informacje potwierdzające spełnianie przez te urządzenia parametrów zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik Nr 1a do SIWZ, zgodnie z pkt. 1.5.1 (dla kolektora słonecznego) i pkt. 1.5.3. (dla zasobnika CWU).
W zakresie części 2 zamówienia:
c) certyfikat zgodności modułu PV z normą PN-EN61215:2016 (lub równoważną), PN-EN61730-1:2016 (lub równoważną), PN-EN61730-2:2016, 2014/35/UE (lub równoważną) Dyrektywa niskonapięciowa LVD wydany przez jednostkę oceniającą zgodność w rozumieniu art. 30b ustawy Pzp;
d) karty katalogowe modułu fotowoltaicznego i falownika podpisane przez przedstawiciela producenta lub podmiot uprawniony do reprezentowania producenta lub dystrybutora urządzeń na rynku polskim obejmujące obejmująca informacje potwierdzające spełnianie przez mikroinstalację parametrów zawartych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Dostawy Wraz z Montażem Instalacji Fotowoltaicznych zgodnie z pkt. 2.3.1 (Moduły fotowoltaiczne), 2.3.2 (Inwertery), poszczególnych Projektach Wykonawczych; pkt 2.2 Wymagania dotyczące modułów fotowoltaicznych oraz pkt 2.3 Wymagania dotyczące falowników, zapisach w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przygotowanych przez Zamawiającego.
—8.10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
a) pkt. 8.7.2 lit. a) SIWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13), 14) i 21) ustawy Pzp;
b) pkt 8.7.2 lit. b)–d) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1. Projekt Umowy stanowi załącznik nr 2a i 2b do SIWZ.
2. Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt. 1 powyżej.
3. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ustawy Pzp, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych w § 16 projektu Umowy.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Gminy Chełmno,
Chełmno, ul. Dworcowa 1, 86-200 Chełmno,
Pokój nr 319
1. Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności wykonawcy, zamawiający przekaże wykonawcy informacje z otwarcia ofert na jego wniosek.
2. Otwarcie ofert następuje poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonywane jest poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Ciąg dalszy pkt III. zawartego w Sekcji III.1.3):
− nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
− nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
—8.11. Dokumenty, o których mowa w pkt. 8.10 lit. a) i lit. b) tiret drugi SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt. 8.10 lit. b) tiret pierwszy SIWZ, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu,
—8.12. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8.10 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 8.11 SIWZ stosuje się,
—8.13. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu,
—12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
—12.1.1. dla części 1 zamówienia: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy zł i 00/100),
—12.1.2. dla części 2zamówienia: 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł i 00/100),
—13.2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w jednym z następujących formatów danych: .pdf,.doc,.docx, .rtf,.xps,.odt i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym – pod rygorem nieważności. Sposób złożenia oferty w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx),
— Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp,
— Termin dwóch miesięcy określony w Sekcji IV.2.6) należy rozumieć jako 60 dni liczone od ustalonej daty składania ofert,
— Szczegółowe informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu zostały zawarte w Rozdziale 6, 7 i 8 SIWZ,
— Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić do treści ogłoszenia, pozostałe informacje zawarto w SIWZ dostępnej wraz z niniejszym ogłoszeniem na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: https://bip.chelmno.ug.gov.pl w zakładce Zamówienia publiczne.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
—24.1. Środki ochrony prawnej przewidziane są w dziale VI ustawy,
—24.2. Środkami ochrony prawnej są odwołanie i skarga do sądu,
—24.3. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy,
—24.4. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy,
—24.5. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy,
—24.6. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania,
—24.7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
—24.8. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
—24.9. Odwołanie w postępowaniu wnosi się w następujących terminach:
—a) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób,
—b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej,
—c) odwołanie wobec czynności innych niż określone pkt a) i b) wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia,
—24.10. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu,
—24.11. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego,
—24.12. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2188), jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Aby otworzyć/rozpakować pliki Załącznik nr1b.zip.001 oraz Załącznik nr1b.zip.002 należy mieć na swoich stacjach roboczych zainstalowany darmowy program 7zip lub podobny. Pobrać pliki na dysk stacji roboczej, rozpakować plik Załącznik nr1b.zip.001. Plik Załącznik nr1b.zip.002 rozpakuje się automatycznie.